Γιατί Internet;

Μάθετε για το Internet. Τι πρέπει να γνωρίζετε και πώς θα ξεκινήσετε.

Περισσότερα...

Inertia Προσφορές

Είδη και κόστος σχεδιασμού web site. Όλα τα πακέτα με μια ματιά.

Περισσότερα...

Inertia Έργα

Ενδεικτικά έργα σχεδιασμόυ ιστοσελίδας από την Inertia.

Περισσότερα...

Inertia SEO

Μηχανές Αναζήτησης και Directories - SEO - Inertia έκδόσεις.

Περισσότερα...
16 Dec, 2017

Απόσπασμα 3 - Μηχανές αναζήτησης SEO (Search Engine Optimization)

Διευρύνετε το πελατολόγιό σας αξιοποιώντας τις δυνατότητες που σας παρέχει το Internet...

Το ότι μια ιστοσελίδα είναι ενεργή και διαθέσιμη στο Ίντερνετ δε σημαίνει ότι θα εμφανιστεί και στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης. Το αν θα εμφανιστεί ή όχι εξαρτάται από το αν οι μηχανές αναζήτησης έχουν ενημερωθεί για την ύπαρξη της σελίδας αυτής.
Ο τρόπος που η κάθε μηχανή αναζήτησης αξιολογεί τις ιστοσελίδες που βρίσκονται στη βάση δεδομένων της και τις κατατάσσει στην πρώτη, δεύτερη κλπ σελίδα στα αποτελέσματα προκύπτει από το πώς αξιολογεί τα διάφορα χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας και τι βάρος δίνει στο καθένα από αυτά.
Ο τρόπος αυτός αξιολόγησης, ο αλγόριθμος, δεν είναι πάντα ο ίδιος. Οι μηχανές αναζήτησης συχνά τροποποιούν και πάντα κρατούν κρυφούς τους αλγορίθμους τους.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθεί ένας σχεδιαστής ιστοσελίδων για να είναι σίγουρος ότι θα καλύψει τις απαιτήσεις των αλγορίθμων, όπως κι αν διαμορφωθούν αυτοί.
Στην ουσία, κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί πως μια σελίδα θα εμφανιστεί δωρεάν στα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Μπορεί όμως σίγουρα να αποφύγει κατα το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας ιστοσελίδας λάθη που μπορούν να εγγυηθούν την πλήρη απουσία της από αυτές.
Επίσης, εφαρμόζοντας σωστά μεθόδους βελτιστοποίησης SEO μπορούμε να σχεδιάσουμε ιστοσελίδες όσο το δυνατό πιο φιλικές στις μηχανές αναζήτησης μεγιστοποιώντας τις πιθανότητες να εμφανιστούν στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων.

Bελτιστοποίηση SEO (Search Engine Optimization):

  • Η εταιρεία μας, βασισμένη σε πολύχρονη γνώση κι εμπειρία, έχει συγγράψει κι εκδόσει το πρώτο ελληνικό τεχνικό βιβλίο για τις μηχανές αναζήτησης "Μηχανές αναζήτησης και directories, ο δρόμος προς την κορυφή των αποτελεσμάτων" ISBN: 960-88545-0-4, έκδοση Inertia Design - Πανεπιστημιακό σύγγραμμα.
  • Εφαρμόζουμε με μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας τη μελέτη για βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης - SEO (Search Engine Optimization) σε όλες τις ιστοσελίδες που σχεδιάζουμε.
  • Αναλαμβάνουμε επίσης τη διαδικασία ένταξης της ιστοσελίδας σας στα search engines, τις μηχανές αναζήτησης όπως το msn, google, altavista κλπ.



"Μηχανές αναζήτησης και directories"

ο δρόμος προς την κορυφή των αποτελεσμάτων - ISBN: 960-88545-0-4

"Μηχανές αναζήτησης και directories"  ο δρόμος  προς την κορυφή των αποτελεσμάτων - ISBN: 960-88545-0-4

Απόσπασμα από το βιβλίο 3/3

σελίδες: 1 | 2 | 3

-Είναι γνωστός ο αλγόριθμος που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για την κατάταξη των αποτελεσμάτων;

Όχι. Κάθε μηχανή αναζήτησης διαμορφώνει το δικό της αλγόριθμο αναζήτησης και κατάταξης. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η κάθε μηχανή, στις ίδιες λέξεις-κλειδιά, δίνει διαφορετικά αποτελέσματα και σε διαφορετική κατάταξη από τις άλλες. Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί η κάθε μηχανή αναζήτησης παραμένει κρυφός.

-Χρησιμοποιεί πάντα τον ίδιο αλγόριθμο μια μηχανή αναζήτησης για την κατάταξη των αποτελεσμάτων;

Όχι. Ο τρόπος που η κάθε μηχανή αξιολογεί τις ιστοσελίδες που βρίσκονται στον κατάλογό της προκύπτει από το πώς αξιολογεί τα διάφορα χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας και τι βάρος δίνει στο καθένα από αυτά. Ο τρόπος αυτός, ο αλγόριθμος, δεν είναι πάντα ο ίδιος οι μηχανές αναζήτησης συχνά τροποποιούν τους αλγορίθμους τους και επιπλέον δεν είναι γνωστός στο κοινό. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθεί ένας σχεδιαστής ιστοσελίδων για να είναι σίγουρος ότι θα καλύψει τις απαιτήσεις των αλγορίθμων, όπως και αν διαμορφωθούν αυτοί.

-Γιατί οι μηχανές αναζήτησης αλλάζουν και κρατούν κρυφό τον αλγόριθμο κατάταξης;

Οι μηχανές αναζήτησης επιθυμούν να δίνουν ακριβή αποτελέσματα και να πλησιάζουν όσο γίνεται το θέμα που τους ζητάει ο χρήστης με τις λέξεις-κλειδιά. Με το να κρατούν κρυφό τον αλγόριθμο κατάταξης, υποχρεώνουν τους σχεδιαστές ιστοσελίδων να ακολουθούν κάποιους κανόνες που, εξ ορισμού, αν τηρηθούν, η ιστοσελίδα που θα εντοπιστεί από τον αλγόριθμο θα είναι πραγματικά σχετική με το θέμα που ζήτησε ο χρήστης. Οι κανόνες αυτοί απαγορεύουν επίσης την «κοροϊδία» (spamming), δηλαδή την με πλάγιους τρόπους προσπάθεια των σχεδιαστών να εμφανιστεί η ιστοσελίδα τους σε θέση καλύτερη από τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών τους.

-Πως εξηγείται το γεγονός ότι πολλά αποτελέσματα παρουσιάζουν πρώτα κάποιες λιγότερο σχετικές με το θέμα αναζήτησης ιστοσελίδες ενώ κάποιες που πραγματικά είναι σχετικές τις εντοπίζουμε σε αρκετά μετέπειτα θέσεις;

Αυτό πιθανόν συμβαίνει γιατί οι σχεδιαστές των δικτυακών τόπων δεν είναι πάντα σωστά ενημερωμένοι σχετικά με το πώς θα έπρεπε να δομήσουν την ιστοσελίδα που διαμορφώνουν. Έτσι, ακόμα και αν νοηματικά το θέμα μιας ιστοσελίδας ταιριάζει απόλυτα με το θέμα της αναζήτησης, όταν τα στοιχεία που δίνει για αξιολόγηση στον αλγόριθμο είναι φτωχά, τότε ίσως η σελίδα αυτή λάβει χειρότερη κατάταξη από μια άλλη ιστοσελίδα της οποίας το θέμα είναι λιγότερο σχετικό, αλλά τα στοιχεία αξιολόγησης που παρέχει είναι περισσότερα. Πρέπει να λάβουμε ακόμα υπόψη ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν έχουν κάποιο αλάθητο κριτήριο, ότι είναι απλώς προγράμματα. Λάθη συμβαίνουν, γι'αυτό και οι μηχανές αναζήτησης αναδιαμορφώνονται συνεχώς ώστε να είναι αποτελεσματικές. Ωστόσο, από την πλευρά των σχεδιαστών της ιστοσελίδας, ο σωστός σχεδιασμός βοηθά πάρα πολύ στην επιτυχία μιας αναζήτησης, και βέβαια από αυτό ωφελούνται και οι κάτοχοι των ιστοσελίδων αλλά και οι χρήστες.

-Υπάρχουν άλλοι τρόποι ώστε η κατάταξη να μην επηρεάζεται από τον αλγόριθμο της μηχανής αναζήτησης;

Η πιθανότητα να κατατάσσονται τυχαία τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης τείνει να είναι πλέον μηδαμινή. Ωστόσο, η κατάταξη ενδέχεται να επηρεάζεται από κάποια διαφημιστική συμφωνία έναντι κάποιου χρηματικού ποσού που έχει καταβάλει ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας σε κάποια μηχανή αναζήτησης. Επιπλέον, αν μια ιστοσελίδα συνδέεται με κάποια άλλη πολύ δημοφιλή ιστοσελίδα ή είναι η ίδια πολύ δημοφιλής με μεγάλη επισκεψιμότητα, τότε υπάρχει περίπτωση οι μηχανές αναζήτησης να της δίνουν καλή θέση στα αποτελέσματα. Η δημοτικότητα μιας επιτυχημένης ιστοσελίδας καθώς και η σχέση της με άλλες δημοφιλείς σελίδες αξιολογείται πολύ θετικά από τις μηχανές αναζήτησης.

-Αναφέρθηκε ότι οι spiders εντοπίζουν μια ιστοσελίδα και κρατούν ένα αντίγραφό της στη βάση δεδομένων. Τι γίνεται αν κάποια στιγμή αλλάξει το περιεχόμενο μιας ήδη καταχωρημένης ιστοσελίδας;


Οι spiders σαρώνουν κάθε ιστοσελίδα που επισκέπτονται και αντλούν πληροφορίες για το κείμενο, τα links, τον τίτλο και άλλα στοιχεία του δικτυακού τόπου. Αφού γίνει αυτό, αποθηκεύουν ένα αντίγραφο στον κατάλογό τους. Όταν η ιστοσελίδα αυτή εμφανιστεί ως αποτέλεσμα σε μια αναζήτηση, η κατάταξή της έχει γίνει λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που παρέχει η αποθηκευμένη αυτή σελίδα στη βάση δεδομένων. Πατώντας ο χρήστης στο link του αποτελέσματος θα μεταφερθεί στην τρέχουσα έκδοση της ιστοσελίδας, πράγμα που σημαίνει ότι αν ο σχεδιαστής της ιστοσελίδας έκανε κάποιες αλλαγές προκειμένου να έχει καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης, αυτές δεν θα ληφθούν υπόψη, ωσότου ο spider επισκεφθεί πάλι το συγκεκριμένο δικτυακό τόπο και ανανεώσει το αντίγραφο που κρατάει στη βάση δεδομένων του. Οι spiders επισκέπτονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα τις ιστοσελίδες που ήδη έχουν επισκεφθεί, αλλά μέχρι τότε εμείς θα πρέπει να κάνουμε υπομονή.

Εναλλακτικά, μπορούμε έναντι κάποιου χρηματικού ποσού σε κάποια ειδική εταιρεία να εξασφαλίσουμε τακτική επίσκεψη των spiders στο δικτυακό μας τόπο. Έτσι θα είμαστε σίγουροι ότι οι μηχανές αναζήτησης θα έχουν πάντα ένα αντίγραφο της τρέχουσας μορφής της ιστοσελίδας μας στη βάση δεδομένων τους.

-Πώς μπορούμε να δούμε αν έχει αποθηκευτεί η καινούρια έκδοση μιας ιστοσελίδας σε μια μηχανή αναζήτησης;


Πατώντας στο «αποθηκευμένη σελίδα» (cashed), ένα link που βρίσκεται συνήθως αμέσως μετά από το κάθε αποτέλεσμα μιας μηχανής αναζήτησης, μπορούμε να δούμε αν η αποθηκευμένη σελίδα συμπίπτει με την τρέχουσα έκδοση. Αν η αποθηκευμένη σελίδα είναι διαφορετική από την τρέχουσα έκδοση του δικτυακού τόπου, τότε σημαίνει ότι ο spider δεν έχει επισκεφθεί ξανά την ιστοσελίδα ώστε να ενημερωθεί για τις αλλαγές που έγιναν και να αντικαταστήσει το αντίγραφο στη βάση δεδομένων της μηχανής αναζήτησης.

-Σε τι άλλο μπορεί να χρησιμεύσει το αντίγραφο μιας ιστοσελίδας που κρατούν οι μηχανές αναζήτησης στη βάση δεδομένων τους;


Το αντίγραφο αυτό μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο σε περίπτωση που για κάποιο λόγο χάσουμε εντελώς τα αρχεία του site μας. Εντοπίζοντας τη σελίδα μας ως αποτέλεσμα σε μια μηχανή αναζήτησης, μπορούμε μέσω της αποθηκευμένης σελίδας να ανακτήσουμε το χαμένο αρχείο του site μας.

-Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις μηχανές αναζήτησης και στα Directories (θεματικούς καταλόγους);

Υπάρχει. Συνήθως επικρατεί η τάση να ονομάζουμε «μηχανές αναζήτησης» όλες αυτές τις γενικές ιστοσελίδες που μας βοηθούν να εντοπίζουμε δικτυακούς τόπους. Αυτό είναι λάθος. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν προγράμματα (spiders, crawlers, robots) για να εντοπίσουν τις ιστοσελίδες. Επίσης, με ειδικά προγράμματα τις αξιολογούν και τις κατατάσσουν. Ακόμα και αν εμείς γνωστοποιήσουμε την ύπαρξη μιας ιστοσελίδας, οι spiders είναι αυτοί που θα την επισκεφθούν, θα τη σαρώσουν και θα την αξιολογήσουν. Εμείς απλά τους βγάζουμε από τον κόπο να την εντοπίσουν μόνοι τους. Στα directories όλη αυτή η εργασία γίνεται από ανθρώπους.

Επίσης, τα directories κατατάσσουν τις ιστοσελίδες σε κατηγορίες ανάλογα με το θέμα τους ενώ οι μηχανές αναζήτησης εγγράφουν όλες τις ιστοσελίδες στην ίδια βάση δεδομένων.

-Παράδειγμα μηχανής αναζήτησης και directory;

Μηχανή αναζήτησης θεωρείται το Google ενώ directory θεωρείται το Yahoo!, παρόλο που και το Google περιλαμβάνει θεματικό κατάλογο ενώ και το Yahoo! πρόσφατα ανέπτυξε τη δική του μηχανή αναζήτησης. Τα δεδομένα στις μηχανές αναζήτησης και τα directories μεταβάλλονται συνεχώς. Για παράδειγμα, το Yahoo! μέχρι πρότινος ήταν μόνο θεματικός κατάλογος, ο οποίος δανειζόταν αποτελέσματα από κάποια μηχανήαναζήτησης όταν η δική του βάση δεδομένων δεν περιείχε αρκετές πληροφορίες για ένα θέμα. Τώρα όμως έχει αναπτύξει τη δική του μηχανή αναζήτησης, με δικούς της spiders και βάση δεδομένων, ανατρέποντας τις ισορροπίες των προηγούμενων περιόδων.

Συνήθως, οι γενικές αυτές ιστοσελίδες που χρησιμοποιούμε για να εντοπίσουμε πληροφορίες για ένα θέμα συνδυάζουν διάφορες πηγές για να διαμορφώσουν τα αποτελέσματά τους και γι'αυτό χαρακτηρίζονται ως «υβριδικές» (hybrid). Αν χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο ένα θεματικό κατάλογο για να διαμορφώσουν τα αποτελέσματά τους και απλώς τα συμπληρώνουν όπου χρειάζεται με αποτελέσματα από μια μηχανή αναζήτησης, τότε μιλάμε για directory. Από την άλλη, αν κάποια σελίδα αντλεί τα βασικά της αποτελέσματα από μια μηχανή αναζήτησης και τα συμπληρώνει όπου χρειάζεται με αποτελέσματα από ένα directory, τότε μιλάμε για μηχανή αναζήτησης.

-Πώς γίνεται ο εντοπισμός, η αξιολόγηση και η κατάταξη ιστοσελίδων στα directories;

Ο εντοπισμός μιας ιστοσελίδας από ένα directory γίνεται χειροκίνητα, μέσω της γνωστοποίησης της ύπαρξης της από τον κάτοχο του δικτυακού τόπου. Ο κάτοχος της ιστοσελίδας πρέπει να μπει στο directory, για παράδειγμα στο pathfinder.gr, να εντοπίσει τη θεματική κατηγορία που χαρακτηρίζει το δικτυακό του τόπο (π.χ. ξενοδοχεία) και να πατήσει το κουμπάκι «submit your site» ή «καταχώρηση νέου τόπου». Στη συνέχεια θα πρέπει να δώσει μια περιγραφή του τόπου και κάποια άλλα στοιχεία, και να υποβάλει την αίτηση καταχώρησης. Η αίτηση αυτή θα εξεταστεί από κάποιον υπεύθυνο και, αν πληροί τις προϋποθέσεις, θα καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων του directory, σε μια συγκεκριμένη θεματική κατηγορία. Η κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα γίνεται με βάση:

1. τα στοιχεία που δώσαμε όταν υποβάλαμε την αίτηση (περιγραφή θέματος του δικτυακού τόπου, τίτλος κ.λπ.)

2. την αξιολόγηση που έχει κάνει το άτομο, ο editor (ή αλλιώς «εκδότης» όπως συναντάται στα Ελληνικά) που εξέτασε τον δικτυακό τόπο.

-Υπάρχει σχέση και συνεργασία ανάμεσα στις μηχανές αναζήτησης και στα directories;

Υπάρχει άμεση σχέση, αν σκεφτεί κανείς ότι οι μηχανές αναζήτησης και τα directories συνεργάζονται δίνοντας το ένα στο άλλο πληροφορίες από τη βάση δεδομένων τους. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει περίπτωση να έχουμε δηλώσει μια ιστοσελίδα σε ένα directory και να συμπεριληφθεί αυτόματα και σε κάποια μηχανή αναζήτησης χωρίς να έχει γίνει εκεί καταχώρηση. Γενικά, για να έχουμε επιτυχή αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης θα πρέπει να δηλώσουμε τη σελίδα μας σε όλα τα μεγάλα directories.

-Τι είναι οι meta search engines ή μηχανές μετα-αναζήτησης;

Οι meta search engines είναι γενικές ιστοσελίδες, οι οποίες συνδυάζουν πολλές μηχανές αναζήτησης προκειμένου να διαμορφώσουν τα αποτελέσματα μιας εύρεσης. Συνήθως δεν έχουν δική τους βάση δεδομένων. Απευθύνουν το αίτημα του χρήστη στις μηχανές αναζήτησης με τις οποίες συνεργάζονται, στη συνέχεια συνδυάζουν τα αποτελέσματα και τα παρουσιάζουν.
Μερικές μηχανές μετα-αναζήτησης είναι:

http://www.surfwax.com/
http://www.copernic.com/en/index.html
http://www.metacrawler.com

σελίδες: 1 | 2 | 3

Projects της Inertia...

Λογότυπα της Inertia...

Χαμόγελο του παιδιού


Μας εμπιστεύθηκαν...

Γιατί Internet;

Μάθετε για το Internet

Τι πρέπει να γνωρίζετε και πώς θα ξεκινήσετε. Βασική ορολογία, δυνατότητες, οφέλη.

Περισσότερα...

Inertia Προσφορές

Σχεδιασμός Ιστοσελίδας

Μάθετε πληροφορίες για τα είδη και το κόστος σχεδιασμού ενός web site. Όλα τα πακέτα με μια ματιά.

Περισσότερα...

Inertia Έργα

Ενδεικτικά έργα Web

Δείτε ενδεικτικά έργα σχεδιασμόυ ιστοσελίδας και πελάτες που εμπιστεύθηκαν την Inertia.

Περισσότερα...

Inertia Επικοινωνία

Inertia Design

e-mail: info@inertia.gr